بازدید 8646
۵
هشتمین روز در دهکده بازی‌ها بدون طلا شروع شد

آسیایی هانگژو | زنده: اولین مدال تاریخ کوراش بانوان، دنیا هم طلایش را به یک چینی باخت/ ۱۶تیرانداز و فقط یک برنز/ پینگ‌پنگ دوبل حریف رنک ۱ و ۲ دنیا نشد

قرار بود کاروان ایران کیفی باشد و با همین استدلال ورزشکاران زیادی از اعزام جا ماندند اما در عمل برخی رشته‌ها بیش از حق خود ورزشکار به چین بردند و دست خالی و با نتایج بسیار ضعیف بازگشتند؛ مثل تیراندازی. کوراش هم به صف تاریخ‌سازان آسیایی اضافه شد؛ اولین مدال زنان...
کد خبر: ۱۱۹۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 01 October 2023

روز هشتم بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ که با یکسال تاخیر در حال برگزاری است، برای کاروان ورزش کشورمان یک نشان برنز تاریخی در تنيس روی میز در پی داشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ ورزشکاران ایران به شدت نیازمند نشان طلا هستند تا در جدول مدال ها کمی کاروان ما را بالا بکشند.

 

کوراش: مدال تاریخی دنیا در فینال زنان

مبارزه فینال وزن ۷۰ کیلوگرم کوراش زنان در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حالی به پایان رسید که دنیا آقایی، با قبول شکست مقابل حریف چینی عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و صاحب مدال نقره شد. این اولین مدال زنان کوراش‌کار ایران در بازیهای آسیایی است. 

بانوی کوراش‌کار وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی ایران، در فینال این مسابقات مقابل «یو دان» از چین به روی تاتامی رفت که در نهایت با نتیجه ۱۰ - صفر شکست خورد و از رسیدن به مدال طلا بازماند.

آقایی در مرحله نیمه‌نهایی «کاخوروا مالیکاخون» از ازبکستان را ۵ بر صفر شکست داد و پیش از آن هم در مرحله یک چهارم، «تیسو چیا ون» از چین‌تایپه را ۱۰ بر صفر شکست داده بود.

کوراش ایران کار خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را از روز گذشته (شنبه ۸ مهر) با کسب مدال نقره توسط مجید بریمانلو آغاز کرده و مدال دنیا آقایی، دومین مدال کاروان کوراش ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

پیش از این نیز در جریان مبارزات امروز، طاهره آذرپیوند دیگر نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی ایران، با قبول شکست برابر «لین وان تی» از چین‌تایپه از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آسیایی هانگژو | زنده: اولین مدال تاریخ کوراش بانوان، دنیا هم طلایش را به یک چینی باخت/ ۱۶تیرانداز و فقط یک برنز/ پینگ‌پنگ دوبل حریف رنک ۱ و ۲ دنیا نشد

 

تیراندازی: ۱۶ تیرانداز و تنها یک برنز!

قرار بود کاروان ایران کیفی باشد و با همین استدلال ورزشکاران زیادی از اعزام جا ماندند اما در عمل برخی رشته‌ها بیش از حق خود ورزشکار به چین بردند و دست خالی و با نتایج بسیار ضعیف بازگشتند. رتبه های دو رقمی و بسیار پایین نگران کننده در تیراندازی نمونه آنها بود.

امروز تیراندازان ایران در بخش تراپ زنان و مردان رقابت کردند که مرضیه پرورش‌نیا با کسب ۱۰۵ امتیاز در رده هفدهم قرار گرفت. در این بخش ۲۶ تیرانداز حضور داشتند. همچنین در بخش مردان ۴۱ تیرانداز در خط آتش ایستادند که محمد بیرانوند با کسب رکورد ۱۱۷ در رده شانزدهم قرار گرفت. 

 تیم ملی تیراندازی ایران با ۱۶ ورزشکار و در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی در بازی‌های آسیایی رقابت کرد و در پایان حاصل کار همه تیراندازان کسب تنها یک مدال برنز آن هم در میکس تپانچه میکس بود.

 

قایقرانی: فینالیست‌های پیاپی در کانو

در هشتمین روزر بازی‌های آسیایی هانگژو، مرحله نیمه نهایی قایقرانی آب‌های آرام برگزار شد و نماینده ایران راهی فینال شد.

هیوا افضلی در مرحله نیمه‌نهایی کانو یک نفره ۲۰۰ متر با زمان ۵۲ ثانیه و ۶۲۳ صدم ثانیه دوم شد و به فینال راه یافت. افضلی در مرحله گروهی پنجم شد و به نیمه نهایی رفت. در مرحله نیمه نهایی نیز قایق های اول تا سوم به فینال راه یافتند.

قایق‌های ایران در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو

- هیوا افضلی کانو یک‌نفره ۲۰۰ متر زنان

- هدیه کاظمی در کایاک یک‌نفر ۵۰۰ متر زنان

- پوریا شریفی، سپهر ساعتچی، علی آقا میرزایی و پیمان قویدل در کایاک چهار نفره مردان

- علی آقا میرزایی در کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان

- محمد نبی رضایی در کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان

- هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دونفره ۵۰۰ متر

- سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در کایاک دونفره ۵۰۰ متر 

- عادل مجللی و کیا اسکندانی در کانو دونفره ۵۰۰ متر

- هدیه کاظمی، تانیا کارگرپور، الناز شفیعیان و کیانا کمالزاده در کایاک چهاره نفره مردان

 

دوومیدانی: انصراف اسماعیل‌نژاد از فینال ۲۰۰متر

قرار بود صبح امروز حمیده اسماعیل‌نژاد در مسابقات ۲۰۰ متر به رقابت با حریفانش بپردازد، اما در حالی‌ که اسمش در فهرست دوندگان بود، در خط استارت قرار نگرفت.

پیگیری‌ها از بهزادی، نایب رییس فدراسیون دوومیدانی مشخص کرد که ماده تخصصی وی‌۱۰۰ متر است اما تمایل داشت شانس خود را در این ماده نیز امتحان کند ولی با توجه به اینکه اسماعیل‌نژاد شب گذشته در فینال ۱۰۰ متر دویده بود به دلیل عدم آمادگی لازم از حضور در این ماده انصراف داد.

 

پینگ‌پنگ: دوبل ایران حریف رنک یک و دوی چینی دنیا نشد

مرحله نیمه نهایی جدول دونفره تنیس روی میز بازی های آسیایی هانگژو برگزار شدو تیم ایران با شکست ۴ بر صفر از صعود به فینال بازماند.

تیم نوشاد و نیما عالمیان در یک رقابت حساس برابر تیم قدرتمند فان ژندونگ و وانگ از چین تیم دوم رنکینگ جهان، قرار گرفت اما موفق به شکست رقیب خود نشد و به فینال نرفت.

آسیایی هانگژو | زنده: اولین مدال تاریخ کوراش بانوان، دنیا هم طلایش را به یک چینی باخت/ ۱۶تیرانداز و فقط یک برنز/ پینگ‌پنگ دوبل حریف رنک ۱ و ۲ دنیا نشد

دو بازیکن چین دارای مدال های جهانی و المپیک متعددی هستند و رنکینگ ۱ و ۲ انفرادی جهان را در اختیار دارند.

تیم برادران عالمیان در نهایت به مدال برنز مشترک دونفره رسید اما با این حال برای نخستین مرتبه توانست مدال دونفره بازیهای آسیایی را در تاریخ تنیس روی میز ایران کسب کند.

نتیجه دیدار نیمه نهایی به شرح زیر است:

تیم نوشاد و نیما عالمیان از ایران صفر - تیم ژندونگ و وانگ از چین ۴

امتیاز: ۴-۱۱، ۳ - ۱۱ و ۳ - ۱۱ و ۶-۱۱

 

نتایج نمایندگان تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی

دوبل: نوشاد عالمیان و نیما عالمیان برنز

تیمی: نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی مدال برنز

انفرادی: نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند.

تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توانست تاریخ‌سازی کند و نوشاد عالمیان پس از نیم قرن به مدال برنز مشترک انفرادی رسید. تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز دوباره دست به تاریخ‌سازی زد و پس از ۶۵ سال به مدال برنز مشترک تیمی رسید و برای نخستین بار مدال برنز مشترک دونفره را کسب کرد.

نوشاد عالمیان پرافتخارترین پینگ‌پنگ باز ایران

همچنین پیش از این هوشنگ بزرگ‌زاده با دو مدال برنز انفرادی بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ و تیمی بازی‌های ۱۹۵۸ پرافتخارترین بازیکن پینگ‌پنگ ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی بود اما اکنون این عنوان در اختیار نوشاد عالمیان است.

نوشاد مدال برنز انفرادی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و همچنین برنز تیمی و برنز دونفره بازی‌های ۲۰۲۲ را در کارنامه خود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
خسته نباشید
چرا اینقدر تیترها منفی و خود تحقیر هستش؟ تو رشته هایی نقره و برنز گرفتیم که انتظارش را نداشتیم. پینگ پونگ کولاک کرد و شایسته چنین تیتر نا امید کننده ای نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
ناراحت نشو اینها ماموریت هر روزشون همینه!1
از گرسنگی و بدبختی دارن میمرن، اما هر روز تو اینترنت هستن و تو زیر هر خبری نظر منفی و سیاهی و بدبختی و فقر و بیچارگی می نویسن. اینها که این قدر فقیر و بدبدخت و درمانده اند، خرج شون از کجا میاد که همیشه در اینترنت و سایت ها حاضر و آماده اند!!!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
راه پول در آوردن سایت تابناک جلب مخاطب به هر قیمتی میباشد ، متوجه شدی ؟ قیمت
واقعا تابناک دیکه برای کرفتن و پخش اگهی نه تنها به خبرهای خوب حتی به اخبار بد و فوت هم برای گرفتن آگهی رحم نمی کندچ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار